mandag 12. juli 2010

februarjakke til to-åringen

Lillesøster er blitt storesøster også, og vokser snart ut av sidelengsjakken som hun har hatt i snart to år nå. Jammen er den jakken god å vokse i! Dermed trenger hun ny jakke, og siden jeg har innsett at jeg må pakke vekk februarjakken til lillebror tenkte jeg strikke en februarjakke til to-åringen (ravelrylenke ). Nå fins ikke den i to-årsstørrelse, men jeg har regnet ut at hvis jeg får en nyfødt størrelse når strikkefastheten min er 26 masker på 10 cm så blir det omtrent riktig til en 2-3 åring om strikkefastheten min er 18 masker på 10 cm i stedet. Dermed prøver jeg med Drops Nepalgarn og pinne 5 - og så får vi se om beregningene stemmer!  (Soulemama valgte å endre masketallet i stedet i sin februarsjakke til 4-åringen sin . Men jeg tror det blir fint med tykkere garn.) Foreløpig ser det meget bra ut, og jeg liker godt Nepalgarnet. 35% alpakka gjør det deilig og mykt. Fargen er helt nydelig - det er nesten så jeg kjenner lukten av lavendel når jeg strikker med den. Så langt var jeg kommet i går; i kveld skal jeg sette av masker til ermene før jeg legger meg har jeg tenkt.

Jeg har lurt litt på å strikke en sånn til meg selv også. Ikke med 12 mm pinner eller hva det ville blitt, men etter oppskriften til February Lady Sweater , antagelig.

Ingen kommentarer: