fredag 9. juli 2010

Februarjakke til februarsgutt

Prøver å blogge fra iphonen. Her er bilde av yndlingsjakken til lillebror, dessverre for liten nå. Lillebror var 4,9 kg da han ble født, til min store overraskelse, men den lille jakken brukte jeg likevel til han var tre-fire måneder og det ble sommer. Den er nemlig ganske fin med tre-kvart lengde på ermene også, oppdaget jeg!





Hm, det er lett å blogge et bilde, men knotete å skrive på iPhonen! Men kanskje det er dette som skal til for at jeg blogger igjen? Her er jakken på Ravelry.

Dette er altså Elizabeth Zimmermann's berømte februarjakke, strikket i utrolig deilig Dream in Color Baby garn som jeg kjøpte med et gavekort på Eat.Sleep.Knit (megasnill tante i Amerika!). Det garnet er helt fantastisk! Nydelige sjatteringer i fargen og utrolig mykt og godt. Strikkefastheten blir omtrent som på Nøstegarnmønstre, men SÅ mye deiligere garn, da! Det har holdt seg fint i genseren med tre måneders bruk også.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Siena sa...

Hei, jeg har en baby på vei - og har lurt på å strikke denne. Synes du den er god i bruk til en baby?

Jill sa...

Jeg elsker den! Den ble kanskje litt trang i halsen, men så fikk jeg også en stor gutt og jakken min ble nok en størrelse 56 eller ikke mye større i hvert fall. Og det går fint å la være å kneppe igjen øverste knappen. Jeg brukte den mye og lenge, for den fungerer fint også når den strengt tatt er litt kort i ermene og lengden :)