fredag 30. juli 2010

Februarjakken er ferdig

Det kjennes ganske deilig å pakke ned et nystrikket høstplagg før juli er omme. Jeg var ikke så flink til å planlegge behovet for varme klær i fjor, og strikket først votter da fingrene til lillesøster allerede frøs, så i år skal jeg være føre var. Når jeg nå har fått unna en liten barselsgavelue så skal jeg strikker votter og babylabber og luer og ullbukser og heldrakt og alt mulig lurt og vinterlig.

Men foreløpig er altså bare februarsjakken ferdig. Den ble ganske grovstrikket på pinne 5, men passer perfekt til to-åringen med litt plass til å vokse også. Jeg er helt fornøyd! Oppskriften til Elizabeth Zimmermann er genialt enkel, og jeg koser meg selv om dette er den tredje jeg strikker. Passformen er fin og nyfødtvarianten (på pinne 2,5) var yndlingsplagget jeg hadde til lillebror. Jeg tror denne blir like fin når det bare blir kaldt nok til å bruke den.

Jeg er ikke like fornøyd med bildet. Det regnet i dag, så utebilder var uaktuelt. Og to-åringer er ikke særlig hipp på å posere, heller. Men pyttsan. Her er et bilde av jakken uten barn.

Knappene er jeg ikke helt sikre på, men gulfargen ble ikke så dum til jakken. Og knapper kan man jo alltids bytte ut etterhvert.

Jeg skulle ønske jeg hadde tatt et bilde av denne jakken og den jeg strikket til lillebror for å vise hvor stor forskjell det ble i størrelsen. Men lillebror sin jakke er allerede sendt avgårde til min to dager gamle niese. Herlig at den kan brukes mer!

2 kommentarer:

Veronica sa...

For en fantstisk jakke!! Lekker farge også!:)

Strikkelena sa...

Veldig søt jakke!